• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80532
+
-

تدوین طرح جامع گردشگری کرمان  تا پایان 99

گردشگری
تدوین طرح جامع گردشگری کرمان  تا پایان 99

به گفته معاون امور عمرانی استاندار کرمان تصویب طرح جامع گردشگری در آینده نزدیک، راهنما و چراغ راه آینده این صنعت در استان محسوب می‌شود. 

به گزارش ایرنا «سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی» افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌ها و اقدامات خوبی برای رونق گردشگری در این استان انجام شده و کمک همه کسانی که در مجموعه گردشگری استان حضور دارند، می‌تواند موثر واقع شود. 

وی با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری استان کرمان گفت: مباحث برای تصویب این طرح باید ادامه پیدا کند و همه ظرفیت‌های گردشگری استان دیده شود و هرچه سریع‌تر کمیته فنی برای رفع مشکلات طرح شکل بگیرد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز با اشاره به تهیه طرح گردشگری استان کرمان افزود: قول داده بودیم طرح توسعه و جامع گردشگری استان را تهیه کنیم. نظر اعضای گروه کاری را در این رابطه جویا می‌شویم تا بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده تا پایان سال ۹۹ تدوین و آماده شود. 

«فریدون فعالی» افزود: باید برای توسعه گردشگری طرح و برنامه داشته باشیم که تهیه طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در این بخش لازم است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مرمت و ساماندهی باغ‌موزه هرندی شهر کرمان، خانه اوشیدری، بازار قلعه‌محمود، قلعه‌اردشیر و قلعه‌دختر و ساماندهی باغ شاهزاده ماهان در اولویت‌ برنامه‌هاست. 

فعالی گفت: همچنین ساماندهی ارگ قدیم بم، حوزه جیرفت و موزه‌های استان نیز به زودی انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: کرمان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که تاکنون از این فرصت‌ها به‌درستی استفاده نشده و اقدامات انجام‌شده تاکنون دستاوردهای لازم را نداشته است؛ بنابراین هر کاری می‌کنیم که گردشگری استان متحول شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید